19 desember 2010

Fra Piraten

Gud så deilig påfyll å være hjemme noen timer i den nydelige, juleleiligheten min ( som jeg begynte å pynte før hele denne 2 ukers greia på sykehuset starta). Kjempeløft, deilig å være borte fra korridoren på sykehuset og bare hjemme alene i kveld. Herregud så deilig, kooooooser meg!! Nå er det en stråling igjen så er det hjem til jul og lille gull på tirsdag til 21. des. Jeg kommer ikke hjem etter stråling imorgen, det har  jeg ikke krefter til... er redd det ville blitt smertefult. Derfor, godt med stell og sjukehus når du ikke klarer hjemturen eller er bare sliten og trøtt og svak.. Men det lover godt at jeg har fått en så fin piff etter bare noen timer hjemme og en dag uten stråling mot hodet og øyne. Det merkelige er at det dårlige synet begynte på det venstret, nå ser jeg bedre på venstre men det har  blitt dårligere og beveget seg til det høyre. Jeg tar det som et tegn på at behandlingen funker jeg alså. :) Veldig glad jeg har så mange støttehjelpere ruundt meg nå, som gjør at jeg bare kan konsentrere om å komme meg igjennom, tillate meg å få hjelp og bli hjulpet. Jeg har skjønt det er en styrke å la seg bli hjulpet, og akkurat nå er det sånn og jeg har det bra med det. Det viktigste er at jeg klarer å stille opp for min lille gutt med omsorg, kjærllighet, glede og samtale når han trenger det, så får alle mine fantastiske venner og familie rundt meg hjelpe meg med det praktiske. Bakelaging, og praktiske ting. Dog skal nevnes at jeg har betalt regningene mine til tross dotten i hodet :)
1 dag igjen og så JUL, HURRA! Det kan bare bli bedre! 

P.S: Jeg ber alle som driver å brygger på et eller annet å holde seg langt unna meg nå, og hvis nødvendig må grundig vask med masse såpe og antibakteriell anvendes. Jeg skal pokkern ikke være spysjuk eller noe på julaften! Tusen takk for omtanken!
Nå er det natta!

Stor klem og lys og varme i hjertet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :-)
Så godt å lese at det går bedre med deg. Jeg håper du får en fantastisk jul og et godt nytt år. Du er så utrolig tøff og flink :-)
Lykke til med behandlingen, jeg krysser alt som kan krysses for at den tar knekken på denne fæle kreften.

Klem fra Vanja

Anonym sa...

Hei :-)
Så godt å lese at det går bedre med deg. Jeg håper du får en fantastisk jul og et godt nytt år. Du er så utrolig tøff og flink :-)
Lykke til med behandlingen, jeg krysser alt som kan krysses for at den tar knekken på denne fæle kreften.

Klem fra Vanja

Anonym sa...

HEI det får synge bedre og bedre dag for dag.....dette skal gå bra Linda. vil ønske deg en fin jul sammen med dine og ikke minst med gullgutten han sprer mye glede tenke jeg... og ikke tenk på at han synes dette er fælt ungene har en utrolig evne til og takle dette... og hva husker vi tilbake den tiden vi var så små... lev idag det er det beste.klem fra ukjent dame w

Anonym sa...

Velkommen hjem, min skatt! Vi skal ha en fantastisk og koselig jul alle seks! Gleder meg!!!
Takk også til alle dere som står på for Linda i hverdagen, enten ved å hjelpe Linda fysisk eller dere som henter, bringer eller har Jacob på besøk hos vennenee sine. Takk! Takk! Takk! God jul fra mammaen til Linda, Birgit.

Anonym sa...

Jeg vil tro du holder på å bli bedre! Håper du og sønnen din får ei god og fredelig jul, håper formen stiger. Stå på fortsatt, hatten av for deg!

ole jonny sa...

Nei, oppkast på Julaften er noe dritt.. Jeg husker da fruen ble lagt inn på sykehuset med tarmslyng på julaften på slutten av 90-tallet. Full blokkering og det som hadde kommet ned, måtte opp igjen.. Sløsing med julematen kaller nå jeg det..
Jeg håper du slipper noe av det der, og at du gjør deg virkelig godt av julematen, og at matlysten er på topp.
Også passer jeg på nå med det samme å ønske deg og dine (store og små) en riktig god Jul og et utrolig godt nytt år, hvor du bare blir friskere og friskere og friskere og friskere og....

Stor juleklem uten basiller
ole jonny